メディアアート、ネットアート、映像、彫刻など、さまざまな形態で作品を発表している。主な展覧会に「[インターネット アート これから]——ポスト・インターネットのリアリティ」(ICC、2012)、「SeMA Biennale Mediacity Seoul 2016」(ソウル市立美術館、2016)、個展に「滲み出る板」(GALLERY MIDORI.SO、東京、2015)、「超・いま・ここ」(CALM & PUNK GALLERY、東京、2017)など。企画展「イン・ア・ゲームスケープ:ヴィデオ・ゲームの風景、リアリティ、物語、自我」(ICC、2018–2019)にて共同キュレ―ターを務める。

Presents works in various forms, including media art, net art, video, and sculpture. Major exhibitions include “[Internet Art Future]—Reality in Post Internet Era” (ICC, 2012), “SeMA Biennale Mediacity Seoul 2016” (Seoul Museum of Art, 2016), and solo exhibitions such as “board ooze out” (GALLERY MIDORI.SO, Tokyo, 2015) and “Hyper・Here・Now” (CALM & PUNK GALLERY, Tokyo, 2017). Served as a co-curator for the exhibition “In a Gamescape: Landscape: Reality, Storytelling and Identity in Video Games” (ICC, 2018–2019).

谷口 暁彦 TANIGUCHI Akihikoの関連記事

Media Arts Current Contentsのロゴ