立教大学現代心理学部映像身体学科准教授。単著に『フライシャー兄弟の映像的志向――混淆するアニメーションとその空間』(水声社、2020年)、共著に『クィア・シネマ・スタディーズ』(晃洋書房、2021年)、論文に「今敏による『パプリカ』の翻案に見る、分裂する女性主人公」(『言語文化』第36号、2019年)、「フライシャー兄弟のロトスコープに関する試論:抑圧される黒人身体」(『アニメーション研究』第18巻、第2号、2017年)など。

Associate Professor at the Department of Body Expression and Cinematic Arts, Faculty of Contemporary Psychology, Rikkyo University. Her published work includes The Fleischer Brothers’ Cinematic Orientation: The Blending of Animation and Its Space (Suiseisha, 2020), and has co-authored Queer Cinema Studies (Koyo Shobo, 2021). Her papers include “A Thought on the Fleischer Brothers’ Rotoscope: The Problem of the Racial Repression of the Black Body,” The Japanese Journal of Animation Studies, Vol. 18, No. 2, 2017), and “The Split Female Protagonist in KON Satoshi’s Paprika: A Study of Adaptation” (Gengo bunka, No. 36, 2019).

宮本 裕子 MIYAMOTO Yukoの関連記事

Media Arts Current Contentsのロゴ