京都大学文学部メディア文化学専修准教授、立命館大学ゲーム研究センター客員研究員。専門はゲーム研究と美学。著書に『ビデオゲームの美学』(慶應義塾大学出版会、2018年)、訳書にイェスパー・ユール『ハーフリアル』(ニューゲームズオーダー、2016年)、ネルソン・グッドマン『芸術の言語』(慶應義塾大学出版会、2017年)、ミゲル・シカール『プレイ・マターズ』(フィルムアート社、2019年)など。2015年度より、文化庁メディア芸術連携促進事業内の研究マッピング(ゲーム分野)事業の調査担当。

Associate Professor at Media and Culture Studies, the Faculty of Letters, Kyoto University and Visiting Fellow at Ritsumeikan Center for Game Studies. Specializes in game studies and the philosophy of art. Published works include Video game no bigaku (The Aesthetics of Video Games; Keio University Press, 2018), and works in translation include Jesper JUUL, Half-Real (New Games Order, 2016), and Nelson GOODMAN, Languages of Art (Keio University Press, 2017), Miguel SICART, Play Matters (Film Art Inc., 2019), etc. Since FY2015 he has been responsible for research mapping for game studies that is part of the Agency for Cultural Affairs’ Project for Promotion of Cooperation of Media Arts.

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